fredag, mars 14, 2008

Livstecken

Nu är det inte bara länge sedan utan en hel evighet sedan jag skrev något här. Så pass länge att folk hemma i Sverige börjar höra av sig och undrar om jag fortfarande lever...

Jag har helt enkelt haft svår bloggtorka och inte känt mig ett dugg inspirerad på länge. Det har känts som att jag redan skrivit om allt och inte kan komma på något mer att skriva (attans också att jag skrev så flitigt i början när läsarkretsen låg på 3 personer i veckan).

Dessutom har den tid jag brukade lägga på bloggen gått åt att svara på mail med frågor om Costa Rica. Det är jättekul att det är så många som är intresserade av att åka hit, och jag svarar gärna och ofta på mail, men det blir ju inte bloggen gladare av.

Så nu har jag fått en snilleblixt som kan hjälpa mig få bloggen på fötter igen. Istället för att endast skriva långa mail till folk med tips om landet tänker jag sammanställa de vanligaste frågorna och ge info i inlägg här på bloggen, med bilder och länkar så att fler kan ta del av dem. De flesta vill ju veta samma saker, tips och råd om priser, transporter, platser att besöka osv.

Med risk för att lova för mycket tänkte jag också försöka komma ihåg alla temadagar (EFIT, Ordlös Onsdag, Show and Tell och allt vad de heter). Verkar så kul att vara med men jag är alltid för sent ute. Det är så lätt hänt här att man blir lite förslappad och tänker mañana mañana men köper jag mig en kalender kan det nog gå vägen. :-)

Inga kommentarer: