tisdag, april 24, 2007

The soundtrack of my life # 2

Det här är den mest spelade låten här just nu.

Jag hör den precis överallt; i restauranger/barer, dånandes ut genom grannarnas fönster, och när folk går förbi på gatan och sjunger/visslar den.

Själv går jag också helt ofrivilligt runt och nynnar loca loca loca och visslar tititututitu tititututitu tititututitu. Igen och igen och igen. Jag skulle nog hellre gå runt och sjunga på Gullefjun.


Los Benjamins - Noche de Entierro

Och jag tar inget som helst ansvar för ev. killar i för stora kläder & guldkedjor, eller heller skrytbilar eller halvnakna brudar skuttandes omkring.

5 kommentarer:

Desiree sa...

Härliga rytmer helt klart. Tyckte att folk i centralamerika var väldigt duktiga på att dansa när jag bodde där. Jag var nog lite avis och önskade att jag också kunde röra mig så där lätt och rytmiskt.

nina sa...

Jag veeeet, de är hur duktiga som helst på att dansa rörligt och rytmiskt. Man känner sig som en stel pinne i jämförelse.

Sen kan det förstås gå lite väl långt, oftast ser det ut som en riktig sexshow på dansgolvet. Helt klart barnförbjudet. Det blir nästan så obscent att jag blir blyg... ;-)

Anonym sa...

Härligt, härligt! säger jag. Jag älskar sånt där tung-gung.

Anonym sa...

Hej!
Jag hittade din blogg när jag googlade på "San Isidro+Costa Rica", jag ska nämligen dit i augusti!Ska volontärarbeta där i ett halvår.
Kul läsning!
Har du varit i San Isidro?
Du får gärna maila!
/Elisabet
elisabetq@hotmail.com

nina sa...

elisabet: Kul att du hittat hit, och ännu roligare att du ska hit snart! Jag mailar.