måndag, maj 19, 2008

Plastmoster

Jag har blivit plastmoster* i helgen. Här är nyaste medlemmen i familjen, en blond liten pojk som föddes på Norges nationaldag.



Jag visade bilden för några kompisar här, och aldrig har jag väl hört så många ojanden och gullanden tidigare. Folk brukar i allmänhet vara helt tokiga i bebisar, och är de dessuom så blonda som honom är det ju otroligt uppseendeväckande. :-)

*Det är väl så man säger när det inte är biologiska syrran som fått barn... fast eftersom jag känt henne sen hon var bebis räknas hon väl som en "riktig" syrra ändå tycker jag.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Grattis, så söt! Nog tycker jag du kvalar till riktig moster!

Petchie75 sa...

Jag tycker också att du minsann kan kalla dig moster - jag kallar mig moster till bästa kompisens son (eftersom han inte har nga andra mostrar) och tía till pojkvännens syskonbarn. Ja, det är väl syskonbarnens föräldrar som kallade mig tía först - jag blev riktigt rörd!
Jättesöt - och praktiskt att vara född på syttende maj, det datumet kommer alla alltid ihåg (min ovannämnda kompis är född den dagen)! När åker du till Sverige och får träffa underverket?

nina sa...

marianne: Tack, och det tycker nog jag också. :-)

petra:
Jag förstår att du blev glad när de kallade dig tía, då känner man ju sig välkommen i familjen. :-) Och jag tycker som du att man kan kalla sig moster, jag tycker det är onödigt att lägga till "plast-", "-halv" eller "låtsas-".

Förhoppningsvis blir det en resa till Sverige i sommar, i juli kanske. Synd bara att dollarn är så låg... Det får bli vatten och bröd. ;-)