måndag, augusti 27, 2007

Nationaldagen närmar sig

Det märks att Costa Ricas nationaldag (15/9) börjar närma sig.

  • Imorse satte de upp flaggor längst upp på lyktstolparna längs en hel motorväg. Vilket jobb!

  • Grannpojken har övat på att spela tringel från morgon till kväll under hela helgen. Jag vaknar till plingandet av When the saints go marching in, äter lunch till When the saints go marching in... om det inte varit för att han skulle upp tidigt till skolan idag hade jag säkert somnat till den igår också. Verkligen ambitiöst. Han kommer säkert bli bästa tringelspelaren i hela karnevalen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Sämre musik kan man väl somna till. Hoppas att allt är väl med er.

Kram mamma

Anonym sa...

Triangel? Nu åkte jag direkt tillbaka till lågstadiet och våra musiktimmar. Kunde man inget annat instrument så fick man spela triangel. Ett mycket fiffigt litet instrument, faktiskt.

nina sa...

matilda: Jag tänker på Gudrun med Triangeln, det var väl det hon i Kurt Olsson hette!? :-)

Kent Filppu sa...

Spännande. Jag visste inte att Costa Rica hade samma nationaldag som Honduras. Nu måste jag försöka ta reda på varför.

nina sa...

kent: Och ännu mer spännande blir det. :-) Costa Rica, Honduras, Nicaragua, El Salvador och Guatemala har alla samma nationaldag eftersom de alla förklarade sig självständiga från Spanien den 15 september 1821.