söndag, februari 04, 2007

Reggaeton - The soundtrack of my life

♪ Dunk. Dunk. Dunk. Dunk. Dunk. Dunk. Dunk. ♪

Var man än är och vart man än går så hörs reggaetón. Det dånar högt från varenda affär, varenda bar och nästan vartenda hus.

I början tyckte jag att det var kul, lite exotiskt sådär. Nu vet jag knappt vart jag ska ta vägen. Det är samma melodi och samma takt i varenda sång. Jag hör inte ens skillnad på olika artisters röster. Lägg till lite sexistiska texter och brudar som skakar hysteriskt och voilà - reggaetón.

Så fort jag hittar/filmar en "bra" (läs: informativ) video av lite galen reggaetondans ska jag lägga upp den här. Tills dess, håll till godo med en mix av de mest populära låtarna just nu.

The soundtrack of my life...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår att du diggar detta.
mamma