måndag, februari 19, 2007

Nycklar i stora lass

Idag har jag varit på järnaffären och gjort kopior på hemnycklarna. Innan jag gick dit hade jag fått för mig att de skulle ställa en massa frågor eller åtminstone be om id-kort eller liknande. För vem vet vems nycklar det är jag kopierar?

Men inte då.

-"Jag behöver tre kopior var av de här två nycklarna."
-"Ok. Vi har ett specialerbjudande, sex nycklar för priset av fem. Det passar ju dig perfekt!"

15 minuter senare och 20 kronor fattigare gick jag därifrån med mina sex nycklar.

Det är alltså löjligt enkelt, och billigt, att kopiera vilkens nyckel som helst.

Jag har aldrig kopierat någon nyckel i Sverige, men något säger mig att det inte riktigt går till så där.

Är det lika enkelt att göra kopior på nycklar i Sverige? Hur gör vi egentligen?

Inga kommentarer: