onsdag, februari 14, 2007

Stora omställningar...

Idag hände något märkligt. För första gången på över två månader ligger tunga regnmoln över staden.

Allt blir så annorlunda. Efter så lång tid med strålande sol och klarblå himmel varje dag ser allt liksom mörkt och spöklikt ut. Alldeles grått.

Hela torrperioden har det varit alldeles lagom varmt, låg luftfuktighet och kyliga vindar. Nu känns det mycket fuktigare och vinden har bytts mot... ja, ingenting. Luften står stilla

Och det är varmt. Alldeles för varmt.

Jag hör folk omkring mig kommentera värmen. Aldrig tidigare har jag hört någon säga ett ord om vädret. Fast folk ser oförskämt fräscha och nyduschade ut. De doftar schampoo och after-shave.

Och där står jag. Efter tio minuter utomhus har jag förvandlats till en flytande pöl. Alldeles klibbig, med håret i stripor och blänkande panna.

Det tar väl några dagar längre för en nordbo att vänja sig, antar jag...

Inga kommentarer: